Kategorier

Arkiv

Svårt med det enkla!

Tänka sig så hyfsade och trevliga och underbara alla människor är som kommenterar min blogg. Ni är så fantastiska så det är en fröjd att försöka ge er något intressant att läsa (och kika på) när ni har gjort er besväret att titta in till mig. Det är ju för er skull jag skriver, inte för min egen.

Men så tycker jag till om SD, helt plötsligt. Då kommer de obegåvade plötsligt fram ur dunklet! Det är mycket spännande det, ser ni. Särskilt ur ett forskningsperspektiv. Kanske gåtor kan lösas och frågetecken rätas ut!

Så jag fick kommentarer,  två från samma person, och några till från några andra. det var Fluortanten. Hon skrev på SD:s sanna tryne och på Apropå invandrare. Ja, ni kan ju läsa själva (en är speciellt framhävd här). Det är inte den nivån som annars alltid kännetecknar mina underbara kommentatorer. Nej, det känns som om det är en sämre ras som har kommit till tals. Kan det vara så?

Och hur kan det komma sig i så fall? Det undrar jag faktiskt!

Det tycks som om dessa lägre stående varelser är ursvenska i minst tusen led. Och jag är ursvensk i så många led jag känner till och inget tyder på någon tidig invandring av min släkt. Kanske kom den hit i takt med att inlandsisen blottlade landskapet. Ändå känner jag att jag inte har något gemensamt med de här personerna. De är liksom så primitiva och så lågt stående och ändå är vi ju samma folk. Eller? Jag söker all tänkbar information. Jag söker sanningen. Jag söker en förklaring på det här!

Då kom jag att tänka på Svante Pääbo. Han kanske vet. Han forskar och analyserar DNA. Han har utvunnit och analyserat DNA från neanderthalarna till och med, men givetvis från moderna människor också.

Och han gjorde ett osannolikt fynd! Ja, det gjorde han.

Han upptäckte att fyra procent neandertahl-gener finns hos nu levande människa. Och då föll bitarna plötsligt på plats!

För eftersom jag och mina läsare i allmänhet inte bär på sådana gener och det ändå finns 4% av dessa hos den svenska befolkningen, då måste det bli en massa % just i de kroppar som bär på generna. Eller hur?

Kan det vara så att det är dessa som tillhör den riktigt riktigt svenska urstammen och att det inte egentligen är fråga om en partitillhörighet utan snarare en stamtillhörighet att vara Sverigedemokrat?

Ja, alltså det är en teori som jag nu framkastar, med stöd av Svante Pääbos forskning. Men jag har faktiskt lite material själv att bidra med, till stöd för min teori. Det presenteras således här nedan!

Djungel.jpg

Och så kom ju en till, så nu uppdaterar jag!

Fluortanten.jpg

10 kommentarer on “Svårt med det enkla!”

  1. Synpunkaren skriver:

    Hej!Förvisso synnerligen intressanta tankegångar, men du har nog fel. Det finns ingenting som tyder på att neanderthalarna dog ut på grund av taskig intelligens. Vi har inga hållpunkter, inga bevis på att de var korkade jämfört med oss. Vi vet inte varför de dog ut. Det kan ha varit h. sapiens sapiens snabbare reproduktion, till exempel, eller någon annan form av tryck som de inte kunde stå emot.Men, som sagt, inte korkade. Det är säkerligen annan förklaring. Till exempel att inom populationen h. sapiens sapiens finns det en helt normal spridning av intelligens, allt mellan geni till dårskap. Den förklaringen ligger mycket närmare till hands för att förstå att vissa inte klarar av att se det ytligt lättköpta i SD:s demagogik.Det räcker att vara okunnig för att gå på deras snack! Men det hjälper att vara mentalt retarderad.

  2. Fluortanten skriver:

    jag ställde en enkel fråga, tål du inte att folk kommenterar i din blogg så stäng av funktionen.

    • skvitt skriver:

      Det är frivilligt att kommentera och det ger alltid upplysning på något sätt! Det är min blogg och den hanterar jag efter mitt tycke, inte efter ditt! Du låter ju som en muslim som ska lägga sig personliga angelägenheter!/Skvitt

  3. Fluortanten skriver:

    Som sagt… jag ställde en fråga på ett påstående som du skrev. Var det fel eller? vart vill du komma? du måste vara född på tvären

  4. Synpunkaren skriver:

    Jag gjorde ett inlägg på det här och nu är jag tillbaka. Kan bara konstatera att det bara blir roligare och roligare, eller kanske galnare och galnare.I vilket fall som helst så ser man ju klart vad som brister hos SD:s sympatisörer och medlemmar. Men jag tror ännu inte på det där med neandertahlgener. Men får hon hållas så omprövar jag nog min hållning!

  5. Synpunkaren skriver:

    Jag trodde den här kvinnan, Fluoartanten, var en vuxen person, som det står – 37 år. Då bör man ju veta vad man talar om. Och då kan man ju gå på. Men jag kollade hennes blogg, vilka bloggar hon följer och hemsidan hon har. Först kan ju sägas att hon är bara lite drygt 20 bast, gissar jag och då vet man ju inte så mycket om någonting, ibland. Ibland, sa jag, för det finns ungdomar med socialt, politiskt och historiskt intresse och som är mycket pålästa. Men knappast den här tjejen. Hon tycks inte ha några som helst intellektuella intressen och jag fick lite dåligt samvete för det jag har skrivit om henne. En sådan här tjej får man ha lite överseende med och inte gå så hårt åt henne.För att säga något positivt om henne, för det finns: hon har en fin blogg rent layoutmässigt. Tyvärr finns inga djupa tankar där, liksom det inte tycks finnas hos hennes favoriter heller. Det är därför jag drar mina slutsatser om ickeintellektualism. Men hon är praktisk och händig.Hon har en hemsida som är ännu snyggare än bloggen. Där visar hon hur fint hon har det hemma. Jättesnyggt faktiskt. En mönstertjej i det avseendet.Så min slutsats är att man inte ska fästa sig vid vad hon skriver. Hon är ingen stridande SD, men vet inte bättre än att tro på vad de säger.Det är väl så att det är sådana som Fluortanten som röstar på dem. Hon antyder, om jag tolkar det rätt, som det blir dem hon kommer att rösta på, om hon inte redan har gjort det. Det är bara att beklaga. Men hon är alltså inte den som propagerar för SD. Hon är inte aktiv politiskt, hon kan inget och hon intresserar sig egentligen inte.Nej, jag fick tänk om!Här gjorde hon ett försök att vara med i debatten. Kanske för första gången i sitt liv. Och vad fick hon. En käftsmäll!Så jag har lite dåligt samvete. Jag vet inte hur du Skvitt ser på det, men jag känner som sagt att man får ha lite överseende.Men ändå, jag ångrar inget. Jag kan inte ta bort mina kommentarer, men jag kan ta bort mitt eget inlägg i min blogg. men jag tänker inte göra det. det får räcka med den upprättelse jag tycker att hon får genom denna kommentar här.


Kommentera

