Kategorier

Arkiv

Jag tror inte på parlamentarismen

Nej, verkligen inte. Och jag vägrar vara valboskap. Jag röstar inte. Det är inte meningsfullt eftersom det är andra krafter som styr än våra politiker och partier.

De krafterna har numera fritt spelrum och resultatet ser vi ju. Rika blir rikare och vanligt folk, som blir sjuka får så dålig ekonomi att de inte har råd med sina mediciner. (Bonuslänk) (Bonuslänk 2)

Under tiden sitter överklassens slynglar och sprutar champagne på krogen.

Är det kanske så att vissa kan tåla lite skattehöjning, trots allt?

 

Med en röd-grön regering kanske det kan bli marginellt bättre, på sin höjd och i bästa fall. Men om ingen gick till val så kommer denna odemokratiska kuliss att förlora sin legitimitet.

Fattiga nekas medicin.jpg

3 kommentarer on “Jag tror inte på parlamentarismen”

  1. […] Jag tror inte på parlamentarismen […]

  2. […] ”Jag tror inte på parlamentarismen” […]

  3. […] sist: Jag tror inte på parlamentarismen Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv utE-postLike this:GillaBli först […]


Kommentera

